Az Akagi-t eredetileg 41 820 tonnás csatacirkálónak tervezték, de a Washingtoni Haditengerészeti Szerződés miatt, melyből adódóan Japán a haditengerészeti programnak korlátozására kényszerült, még a hajógyári sólyán áttervezték. 60 repülőgép működtetésére épült, majd átalakították nehezebb repülőgépek hordozására, és még több könnyűlöveget is kapott. Az átépítése után elöl három repülőfedélzettel rendelkezett, és a felső repülőfedélzetén nem volt felépítménye. A hajó jobb oldalán elhelyezett két kémény közül az egyik felfelé, a külső pedig lefelé mutatott. Az 1935–38-as átépítése során eltávolították az első részén lévő két alsó repülőfedélzetet, a felső repülőfedélzetet pedig egészen a hajóorrig meghosszabbították. A fedélzet bal oldalára felépítményt helyeztek el.
1941. december 7-én az Akagi vezette a japán repülőgép-hordozókról Pearl Harbor-ra mért csapást. Ezután Rabault, Jávát, Colombót, 1942 elején Darwint támadta. Április 5-én repülőgépei elsüllyesztették az angol HMS Cornwall és Dorsetshire cirkálókat, majd 9-én az angol HMS Hermes repülőgép-hordozót, de néhány hónappal később a döntő jelentőségű midway-i ütközetben az USA haditengerészetének zuhanóbombázói által ledobott bombák megsemmisítették.
1942. június 4-én a midway-i csatában Chuichi Nagumo tengernagy zászlóshajója volt. Az ütközetben a hajót amerikai repülőgépek súlyosan megrongálták. Az Akagi rádióantennáját az első bomba eltörte, majd a hajó orrának bal szélétől kb. öt méterre robbant föl, akkora vízoszlopot lövellve, hogy az kétszer olyan magasra szállt, mint a híd. Egy másik bomba a repülőfedélzetet a híddal szemben átütve szétrombolta az elülső liftet és a hangárfedélzeten robbant. Itt is másodlagos robbanások mentek végbe a felhalmozott bombák, torpedók, lőszer és az üzemanyag kigyulladása miatt. A harmadik bomba a tatot alig elkerülve a vízben robbant, lenyeste a hajó farát és tönkretette a hajógépeket, valamint kiakasztotta a kormánylapátot.
Nem sokkal később a tűz áttört fedélzeten, átterjedt egy, a híd alatt álló Zero-ra, attól pedig a híd is kigyulladt. Nagumo tengernagy végre hajlandónak mutatkozott áthelyezni a flotta vezetésére teljesen alkalmatlanná váló Akagiról a Nagara könnyűcirkálóra a zászlaját. A hídon a forróság elviselhetetlen lett, felrobbant a torpedó- és bombaraktár, amitől a tűz még jobban elterjedt.
Az Akagi 1942. június 5. hajnalig égett. Ekkor Isoroku Yamamoto tengernagy flottaparancsnok kiadta a parancsot az Akagi elsüllyesztésre. Az utasításnak megfelelően az Arasio, Hagikaze, Maikaze, és Novaki rombolók egy-egy torpedót kilőve elsüllyesztették. A csata során 263-an haltak meg a legénységéből.
Általános jellemzők(1938)
Vízrebocsátás: 1925. április 27. Szolgálatba állítás: 1927. március 27. Vízkiszorítás:
37 100 t (üresen)
42 750 t (harckészen)
Hossz: 260,67 m Szélesség: 31,32 m Merülés: 8,71 m Hajtómű:
19 db Kampon kazán
4 db Kampon gőzturbina
4 db hajócsavar
Teljesítmény: 133 000 LE (97 794 kW) Sebesség: 31 csomó (57,4 km/h) Hatótávolság: 15 200 km 12 csomós (22,2 km/h) sebesség mellett Fegyverzet:
6 db 200 mm-es ágyú
12 db 120 mm-es ágyú (6x2)
28 db 25 mm-es légvédelmi ágyú
Repülőgépek: 66 (+25) db Páncélzat:
vízvonal: 152,4 mm
fedélzet: 76,2 mm
Legénység: 2000 fő Parancsnokok(a második világháború idején):