-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  November 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * Admiral Graf Spee * Admiral Hipper * Admiral Scheer * Bismarck * Blücher * Emden * Gneisenau * Graf Zeppelin * * Karlsruhe * Köln * Königsberg * Lützow * Nürnberg * Prinz Eugen * Scharnhorst * Schlesien * Schleswig-Holstein * Tirpitz * * U-47 *


     

    DKM Karlsruhe könnyűcirkáló
     

      

     

    Az 1927-ben vízrebocsátott, Königsberg-osztályú DKM Karlsruhe könnyűcirkáló, csakúgy, mint az osztály többi tagja, a DKM Königsberg és a DKM Köln, csavarozás helyett hegesztéssel épült, és háromcsövű lövegtornyokkal látták el, elsőként a német hajók közül. A spanyol polgárháború idején a Karlsruhe Spanyolország és Portugália partjainál járőrözött.

    A háború kitörésekor a Karlsruhe korszerűsítési munkálatok alatt állt, így 1940. április elejéig nem vett részt hadműveletben, ekkor a Norvégia ellen folytatott hadjáratban (Unternehmen Weserübung), a 4. hajóraj tagjaként, a DKM Seeadler és DKM Luchs torpedónaszádokkal együtt azt a feladatot kapta, hogy szárazföldi csapatokat szállítson Kristiansandba. A művelet végrehajtása után a Karlsruhe visszaindult Németországba, ám útközben a HMS Truant brit tengeralattjáró két torpedójával olyan súlyosan megsebesítette a hajót, hogy az a kikötőt már nem érte el. A DKM Greif torpedónaszád, miután a legénységet a fedélzetére vette, torpedókkal elsüllyesztette a Karlsruhét.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1927. augusztus 20.
    Szolgálatba állítás: 1929. november 6.
    Vízkiszorítás:

    • 6730 t (üresen)
    • 8350 t (harckészen)

    Hossz:

    • 174,0 m (teljes)
    • 169,0 m (vízvonalban)

    Szélesség: 15,2 m
    Merülés: 6,28 m
    Hajtómű:

    • 6 db gőzkazán
    • 4 db gőzturbina
    • 2 db MAN tízhengeres dízelmotor
    • 2 db háromszárnyú, 4,1 m Ø hajócsavar

    Teljesítmény: 68 219 LE (50 161 kW)
    Sebesség: 32,1 csomó (59,5 km/h)
    Hatótávolság: 10 600 km 19 csomós (35,2 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 9 db 150 mm-es L/60 ágyú (3x3) (1080 lövés)
    • 8 db 88 mm-es L/45 légvédelmi ágyú (800 lövés)
    • 12 db 533 mm Ø torpedóvető-cső (24 db torpedó)
    • 120 db akna

           Korszerűsítés utáni kiegészítések (1934):

    • 8 db 37 mm-es légvédelmi gépágyú (9 600 lövés)
    • 8 db 20 mm-es légvédelmi gépágyú (17 000 lövés)

    Repülőgépek: 2 db hidroplán
    Páncélzat:

    • övpáncél: 50–70 mm
    • fedélzet: 20–30 mm
    • válaszfalak: 15 mm
    • parancsnoki torony: 30–100 mm
    • barbetták: 30 mm
    • fegyvertornyok: 20–30 mm

    Személyzet: 514–850 fő
    Parancsnokok:

    • Eugen Lindau fregattkapitány/sorhajókapitány (1929. nov. 6.–1931. szept. 25.)
    • Erwin Waßner fregattkapitány/sorhajókapitány (1931. szept. 26.–1932. dec. 8.)
    • Wilhelm Harsdorf von Enderndorf báró fregattkapitány (1932. dec. 9.–1934. szept. 15.)
    • Günther Lütjens sorhajókapitány (1934. szept. 16.–1935. szept. 23.)
    • Leopold Siemens fregattkapitány/sorhajókapitány (1935. szept. 24.–1937. szept. 28.)
    • Erich Förste sorhajókapitány (1937. szept. 29.–1938. máj. 20.)
    • FELÚJÍTÁS (1938. május 21.–1939. november 13.)
    • Friedrich Rieve sorhajókapitány (1939. nov. 13.–1940. ápr. 10.)

    Testvérhajók:

    • DKM Königsberg
    • DKM Köln