A francia Richelieu-osztály, így az MN Jean Bart csatahajó tervezésében is, a fő szempont az olasz Littorio-osztály egységeivel egyenértékű hajók építése volt. A Jean Bart-t 1940 márciusában bocsájtották vízre. A júniusi német invázió idején, a németek általi lefoglalást elkerülendő, Casablanca kikötőjébe távozott, bár még csak 75 %-ban volt kész.
1942. november 8-án a szövetségesek partra szálltak Észak-Afrikában (Torch-hadművelet), céljuk a főbb kikötők elfoglalása volt. A franciák részéről nem ütköztek komoly ellenállásba. Kivétel volt Casablanca, ahol a Vichy-kormányhoz hű egységek állomásoztak, és Francia-Marokkó semlegességének védelmében ellenállást tanúsítottak.
A Jean Bart-t az amerikaiak légibombákkal és a USS Massachusetts 406 mm-es ágyúival támadták. A hajó összesen hét találatot kapott, melyből egy megrongálta a fő lövegtornyot. Két nappal később a franciák, miután sikerült kijavítaniuk a sérülést, tüzet nyitottak a USS Augusta-ra. Az amerikai megtorlás nem késett, a USS Ranger-ről felszálló repülőgépek 500 kg-os bombákkal súlyosan megrongálták és harcképtelenné tették a hajót. A Jean Bart-t ezek után átadtak a Szabad Franciáknak.
A Jean Bart, két évi casablancai veszteglés után, 1945-ben visszatért Franciaországba, ahol 1949-ig befejezték, így ő lett a világon a legutolsó hadrendbe állított csatahajó. 1956-ban a Szuezi-válság idején, a földközi tengeren tevékenykedett. 1957-ben tartalékba helyezték, 1961-ben kivonták a szolgálatból és 1969-ben leselejtezték.
Általános jellemzők
Vízrebocsátás: 1940. március 6. Hadrendbe állítás: 1949. január 16. Vízkiszorítás:
42 806 t (üresen)
48 950 t (harckészen)
Hossz: 247,9 m Szélesség: 35,4 m Merülés: 9,6 m Hajtómű:
6 db Sural gőzkazán
4 db Parsons gőzturbina
4 db hajócsavar
Teljesítmény:
150 000 LE (110 294 kW) (előírt)
179 000 LE (131 618 kW) (kipróbált)
Sebesség: 32 csomó (59,2 km/h) Hatótávolság:
14 207 km 20 csomós (37 km/h) sebesség mellett
5 891 km 30 csomós (55,6 km/h) sebesség mellett
Fegyverzet(1945):
8 db 380 mm-es L/45 ágyú (2x4; mindkét lövegtorony a hajó elülső részén)