-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  December 2024  »
HKSzeCsPSzoV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 5
    Vendégek: 5
    Felhasználók: 0


    * Algérie * Béarn * Bretagne * Clémenceau * Colbert * Duguay-Trouin * Dunkerque * Dupleix * Duquesne * Émile Bertin * Foch * * Georges Leygues * Jean Bart * Jeanne d'Arc * La Galisoniere * Lorraine * Marseillaise * Montcalm * Paris * Provence * Richelieu * * Strasbourg * Suffren * Tourville *


     

    MN Duquesne nehézcirkáló
     

      

     

    Az MN Duquesne nehézcirkálót, osztálya névadó hajóját az 1920-as évekmásodik felében építették, 1928-ban állították hadrendbe. Nevét a XVII. sz.-i francia admirálisról, Abraham Duquesne-ről kapta.

    A világháború elején, 1940. január 25-től Dakar bázissal az Atlanti-óceánon tevékenykedett, elsődleges célja a DKM Admiral Graf Spee keresése volt. Májusban áthelyezték Alexandriába, a Force X kötelékébe. A francia kapitulációt követően Cunningham brit tengernagy „megegyezett” a francia Godfroy tengernaggyal a kikötőben állomásozó francia hajók internálásáról. A megegyezés kissé egyoldalú lehetett, hiszen a britek, francia ellenkezés esetére kilátásba helyezték a francia hajók megsemmisítését. (Mint ahogy azt Oran-nál, az akkor már semleges Franciaország ott állomásozó flottájával meg is tették, a nemzetközi jog nagyobb dicsőségére.)

    1943. június 24-ig a Duquesne és a többi francia hajó a kikötőben internálás alatt állt, amikor is csatlakoztak a Szabad Franciákhoz, vagyis a brit flottához.  A Duquesne ezután ismét az Atlanti-óceánon járőrözött, de komolyabb harci feladatot gyenge páncélzata miatt nem kapott, bár nagy sebessége alkalmassá tette volna erre.

    1944 májusában Nagy-Britanniába helyezték, mint a Neptune-hadművelet* haditengerészeti tartalékának részét. 1944 decemberétől a Lorraine csatahajó hajócsoportjával részt vett az Atlanti-óceán partjain még meglévő német erődítmények felszámolásában. A háború után Indokinában csapatszállítási feladatokat látott el, majd 1947 augusztusában, touloni állomáshellyel tartalékba helyezték. 1950-ben kivonták a szolgálatból, 1955-ben leselejtezték.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1925. december 17.
    Szolgálatba állítás: 1928. december 6.
    Vízkiszorítás:

    • 10 000 t (üresen)
    • 12 200 t (harckészen)

    Hossz: 191,1 m
    Szélesség: 18,9 m
    Merülés: 6,32 m
    Hajtómű:

    • 9 db Guyot gőzkazán
    • 4 db Rateau–Bretagne gőzturbina
    • 4 db hajócsavar

    Teljesítmény: 120 000 LE (88 235 kW)
    Sebesség: 33,75 csomó (62,51 km/h)
    Hatótávolság: 8 300 km 15 csomós (27,8 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 8 db 203 mm-es L/50 ágyú (4x2)
    • 8 db 75 mm-es légvédelmi ágyú
    • 8 db 37 mm-es légvédelmi gépágyú (4x2)
    • 12 db 550 mm Ø torpedóvető-cső

    Repülőgépek: 2 db Loire–Nieuport 130 hidroplán + 1 katapult
    Páncélzat:

    • övpáncél: 50–60 mm
    • fedélzet: 30 mm
    • lövegtornyok: 30 mm
    • parancsnoki torony: 30 mm

    Személyzet: 605 fő
    Testvérhajó: MN Tourville
     

    ______________________  
    *A normandiai partraszállás tengeri hadműveleteinek elnevezése (Operation Neptune)