-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  December 2024  »
HKSzeCsPSzoV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 3
    Vendégek: 3
    Felhasználók: 0


    * Algérie * Béarn * Bretagne * Clémenceau * Colbert * Duguay-Trouin * Dunkerque * Dupleix * Duquesne * Émile Bertin * Foch * * Georges Leygues * Jean Bart * Jeanne d'Arc * La Galisoniere * Lorraine * Marseillaise * Montcalm * Paris * Provence * Richelieu * * Strasbourg * Suffren * Tourville *


     

    MN Jeanne d'Arc könnyűcirkáló
     

      

     

    Az MN Jeanne d’Arc francia könnyűcirkálót eredetileg iskolahajóként, kiképzési célokra építették, de tervezésekor figyelembe vették a lehetőségét, hogy teljes értékű hadihajóként is működhessen. 1931-ben állították szolgálatba, ezután André Marquis kapitány parancsnoksága alatt Dél-Amerika, majd a Fekete-tenger partjainál fekvő országokba tett presztízs-látogatásokat.

    A Jeanne d’Arc a második világháború elején a nyugat-atlanti térségben részt vett a német teherhajók elleni blokádban, melynek célja az volt, hogy meggátolják Németország semleges országokkal folytatott kereskedelmét. 1940 májusában a Béarn repülőgép-hordozóval és az Émile Bertin cirkálóval együtt, Rouyer altengernagy parancsnoksága alatt, a Francia Bank aranykészletét szállította a biztonságos kanadai Halifaxba.

    A hajók az Egyesült Államok partjainál tartózkodtak, amikor Franciaország 1940. június 22-én fegyverszünetet kötött Németországgal. Ezután Martinique szigeténél kerestek menedéket, ami ténylegesen internálást jelentett számukra. 1943-ban amerikai nyomásra a francia egységek csatlakoztak a Szabad Franciákhoz. Felújítása után a Jeanne d’Arc részt vett a korzikai hadműveletekben, majd a háború további szakaszában főleg szállítási feladatokat, illetve postaszolgálatot teljesített.

    1946-tól ismét iskolahajóként szolgált, összesen 27 utat tett meg szerte a világban, végül 1964-ben szolgálaton kívül helyezték.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1930. február 14.
    Szolgálatba állítás: 1931. október 6.
    Vízkiszorítás:

    • 6496 t (üresen)
    • 8950 t (harckészen)

    Hossz:

    • 170,0 m (teljes)
    • 160,0 m (vízvonalban)

    Szélesség: 17,7 m
    Merülés: 6,5 m
    Hajtómű:

    • 4 db Penhoët gőzkazán
    • 2 db Parsons gőzturbina
    • 2 db hajócsavar

    Teljesítmény: 32 500 LE (23 897 kW)
    Sebesség:

    • 25 csomó (46,3 km/h) (előírt)
    • 27,8 csomó (51,5 km/h) (kipróbált)

    Hatótávolság: 9 260 km 14,5 csomós (26,9 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 8 db 155 mm-es ágyú (4x2)
    • 4 db 75 mm-es ágyú
    • 11 db 37 mm-es légvédelmi ágyú
    • 12 db 13 mm-es légvédelmi gépágyú
    • 2 db 550 mm Ø torpedóvető-cső

    Repülőgépek: 2 db Loire 130 hidroplán
    Páncélzat:

    • övpáncél: 50–70 mm
    • lövegtornyok: 25 mm
    • fedélzet: 40 mm

    Személyzet: 728 fő

    • 28 tiszt
    • 120 altiszt
    • 424 tengerész
    • 156 kadét

    Parancsnokok (1930 –1946)

    • Marquis sorhajókapitány (1930 június–1933. augusztus 1.)
    • Donval sorhajókapitány (1933. augusztus 1.–1935. szeptember 1.)
    • Lathan sorhajókapitány (1935. szeptember 1.–1937. szeptember 1.)
    • Auphan sorhajókapitány (1937. szeptember 1.–1939. május 5)
    • Rouyer sorhajókapitány (1939. május 5.–1942. július)
    • Vidil sorhajókapitány (1942. július–1943. június)
    • Delpeuch sorhajókapitány (1943. június–1944. augusztus)
    • Hourcade sorhajókapitány (1944. augusztus–1946. április)