-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  November 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * Algérie * Béarn * Bretagne * Clémenceau * Colbert * Duguay-Trouin * Dunkerque * Dupleix * Duquesne * Émile Bertin * Foch * * Georges Leygues * Jean Bart * Jeanne d'Arc * La Galisoniere * Lorraine * Marseillaise * Montcalm * Paris * Provence * Richelieu * * Strasbourg * Suffren * Tourville *


     

    MN Tourville nehézcirkáló
     

      

     

    Az MN Tourville Duquesne-osztályú nehézcirkálót 1925-ben kezdték építeni és 1926-ban bocsátották vízre. Az osztály hajóit a kimagaslóan nagy sebesség, megfelelő fegyverzet, de gyenge páncélvédettség jellemezte. A Tourville, szolgálatba állítása (1928) után kilenc hónapos utat tett, melyben ausztráliai és dél-amerikai kikötőket keresett fel. Brestbe való visszatérésekor állították be véglegesen a tűzvezető rendszerét. 1934–35-ben a hajót korszerűsítették. A spanyol polgárháborúban a francia érdekeket képviselte a térségben, illetve menekülteket szállított.

    A második világháború kezdeti szakaszában a Tourville a Földközi-tengeren tevékenykedett, majd csatlakozott a Force X kötelékhez. A francia kapituláció idején (1940. június 22.) a Lorraine csatahajóval, a Duquesne nehézcirkálóval és számos más francia hajóval együtt Alexandria kikötőjében állomásozott. Ekkor a brit Cunningham tengernagy felszólította a francia hajók parancsnokát, Godfroy tengernagyot, hogy önként egyezzenek bele az internálásukba, ellenkező esetben megsemmisíti a flottájukat. Godfroy nem tehetett mást, mint jóváhagyta a brit követeléseket. Eljárásukat a britek a külvilág felé „megegyezés”-ként kommunikálták.

    A Tourville és a többi francia hajó alexandriai internálása 1943. június 24-ig tartott, ekkor „önként” csatlakoztak a de Gaulle tábornok vezette Szabad Franciákhoz, ténylegesen a brit flottához. Ekkor a Tourville-t újrafegyverezték, de gyenge páncélzata miatt komoly harci bevetésben nem vett részt. A háború után – egy rövid indokínai szolgálatot követően – 1950-ben kivonták a szolgálatból, és leszerelték. 1962. március 8-án leselejtezték.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1926. augusztus 24.
    Szolgálatba állítás: 1928. december 1.
    Vízkiszorítás:

    • 10 000 t (üresen)
    • 12 200 t (harckészen)

    Hossz: 190,7 m
    Szélesség: 19,3 m
    Merülés: 6,32 m
    Hajtómű:

    • 9 db Guyot gőzkazán
    • 4 db Rateau-Bretagne gőzturbina
    • 4 db háromszárnyú hajócsavar

    Teljesítmény: 120 000 LE (88 235 kW)
    Sebesség: 33,75 csomó (62,51 km/h)
    Hatótávolság: 8 300 km 15 csomós (27,8 km/) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 8 db 203 mm-es L/50 ágyú (4x2)
    • 8 db 75 mm-es légvédelmi ágyú (8x1)
    • 8 db 37 mm-es légvédelmi gépágyú (4x2)
    • 12 db 13,2 mm-es légvédelmi gépágyú (4x3)
    • 12 db 550 mm Ø torpedóvető-cső (4x3)

    Repülőgépek: 2 db Loire-Nieuport hidroplán + 1 katapult
    Páncélzat:

    • övpáncél: 50–60 mm
    • fedélzet: 30 mm
    • lövegtornyok: 30 mm
    • parancsnoki torony: 30 mm

    Személyzet: 605 fő
    Testvérhajó: MN Duquesne