-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  November 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * De Ruyter * Java * Sumatra * Tromp *


     

    Sumatra könnyűcirkáló
     

      

     

    A Sumatra építését 1916-ban kezdték meg. Testvérhajójához a Java-hoz hasonlóan, a munkálatokat nagyban hátráltatta az körülmény, hogy a szükséges anyagokat a hadban álló Németországból, a Krupp cégtől szerezték be, és azok rendszertelenül, akadozva érkeztek. Az első világháború végére az építkezés teljesen leállt, a két hajó sorsa bizonytalan volt. Szóba került az újratervezésük is, de ezt az ezzel megbízott Vickers cég nem végezte el kielégítően. 1920-ban úgy döntöttek, hogy a hajókat az eredeti tervek szerint fejezik be, figyelmen kívül hagyva az első világháborúban végbement technikai fejlődést. Ez azt eredményezte, hogy 1925/26-ban szolgálatba állítottak két elavult és korszerűtlen új hajót.

    1940 májusában, Hollandia német megszállásakor a Sumatra szállította a holland királyi párt Kanadába. Onnan Holland Kelet-Indiába vezényelték. A japán támadáskor Surabayában felújítás alatt állt. A továbbiakban, sorozatos meghibásodásai miatt már nem lehetett harci célokra alkalmazni, ezért 1942-ben előbb Indiába, majd Nagy-Britanniába evakuálták, végül 1942. április 29-én kivonták az aktív szolgálatból, és tartalékba helyezték.

    Pályafutását nem a legdicsőségesebb módon fejezte be. Miután teljesen leszerelték, a hajótestet a normandiai partraszálláskor hullámtörő gátként alkalmazták.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1920. december 29.
    Szolgálatba állítás: 1926. május 26.
    Vízkiszorítás:

    • 6670 t (üresen)
    • 8078 t (harckészen)

    Hossz: 155,3 m
    Szélesség: 16 m
    Merülés: 6,22 m
    Hajtómű:

    • 8 db Schultz–Thornycroft kazán
    • 3 db Zoëlly gőzturbina
    • 3 db hajócsavar

    Teljesítmény: 82 000 LE (60 294 kW)
    Sebesség: 31 csomó (57,4 km/h)
    Hatótávolság: 8 038 km 10 csomós (18,9 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 10 db 150 mm-es L/50 ágyú
    • 6 db 40 mm-es L/56 légvédelmi ágyú
    • 8 db 12,5 mm-es gépfegyver

    Repülőgépek: 2 db Fokker C-11W hidroplán
    Páncélzat:

    • övpáncél: 75 mm
    • fedélzet: 25–50 mm
    • lövegtornyok: 25–100 mm
    • parancsnoki torony: 100–125 mm

    Személyzet: 526 fő

    • 35 tiszt
    • 54 altiszt
    • 437 tengerész

    Parancsnokok (a második világháború idején):

    • Coenraad Hendrik Brouwer fregattkapitány (1939. febr. 1.–1941. jan. 29.)
    • Henri Jan Buerninck sorhajókapitány (1941. jan. 29.–1942. jan. 27.)
    • Johannes Jacobus Lukas Willinge fregattkpt. (1942. jan. 27.–1943. febr. 17.)
    • Izaak Willem Reijnierse fregattkapitány (1943. febr. 17.–1944. márc. 10.)
    • Heinrich Witte fregattkapitány 1944. márc. 10.–1944. ápr. 30.)
    • George Ernest Sutcliff sh.kapitány (Royal Navy) (1944. ápr. 30.–1944. jún. 9.)

    Testvérhajó: Java