A HMS Courageous – testvérhajójához, a HMS Glorious-hoz hasonlóan – eredetileg gyorscirkáló volt, mindössze 4 darab 15 hüvelykes (38,1 cm) ágyúval, gyakorlatilag páncélvédelem nélkül. Az első világháború után mindkét egységet tartalékba helyezték, majd Nagy-Britannia az 1920-as években növelni akarta a repülőgép-hordozó erőit, így mind a két hajót, a "majdnem testvérhajójukkal", a HMS Furious-szal együtt átépítették repülőgép-hordozóvá. A Courageous átalakítása 1928 márciusában fejeződött be.
A felépítményét és a fegyverzetét a hajótesten majdnem teljes hosszában végignyúló repülőgép-hangárral váltották fel. A hangár előtti 18 méteres nyílt fedélzetet az olyan lassú repülőgépek indítására használták, mint a Swordfish. A hangár felett helyezkedett el a nyitott repülőfedélzet, két nagyméretű, beépített emelőlifttel. Mind a három hajó végigszolgálta a 30-as éveket, és a II. világháború kitörésekor ők alkották a brit repülőgép-hordozó erő gerincét. De nem sokáig: a Courageous-t a háború első napjaiban (1939. szeptember 17.) az Atlanti-óceánon az U–29 német tengeralattjáró (Otto Schuhart sorhajóhadnagy) megtorpedózta és elsüllyesztette. A Courageous személyzetéből 518-an vesztették életüket, köztük a hajó kapitánya.
Általános jellemzők(1928 után)
Vízrebocsátás: 1916. február 5. Szolgálatba állítás: 1916. november 4. Vízkiszorítás:
24 600 t (üresen)
27 420 t (harckészen)
Hossz:
239,8 m (teljes)
224,1 (vízvonalban)
Szélesség: 27,6 m Merülés: 8,19 m Hajtómű:
18 db Yarrow gőzkazán
4 db Parsons gőzturbina
4 db hajócsavar
Teljesítmény: 90 000 LE (66 176 kW) Sebesség: 31,5 csomó (58,34 km/h) Hatótávolság: 11 000 km 20 csomós (37 km/h) sebesség mellett Fegyverzet:
16 db 120 mm-es L/40 légvédelmi ágyú
24 db 40 mm-es légvédelmi ágyú
Repülőgépek: 48 db Páncélzat:
övpáncél: 51–76 mm
fedélzet: 19–25 mm
válaszfalak: 51–76 mm
Személyzet: 814 fő + 403 fő repülőszemélyzet Parancsnok:William Tofield Makeig Jones sorhajókapitány (1939 †) Testvérhajó:HMS Glorious