-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  November 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * Akagi * Amagi * Chuyo * Fuso * Haruna * Hiei * Hiryu * Hyuga * Junyo * Kaga * Kirishima * Musashi * Mutsu * Nagato * Ryuho * Ryujo * Shinano * Soryu * Unryu * Yamashiro * Yamato * Zuiho * Zuikaku *


     

    Unryu repülőgép-hordozó
    雲龍

     

      

     

    Az Unryu egyike volt annak a három repülőgép-hordozónak, amely elkészült abból a 16-ból, melyek megépítését az 1942-es japán flottaépítési (Kai-Maru 5) programban határozták el. A hajók gyors megépítésének érdekében, az osztály tervezésénél az egyszerűbb, könnyűszerkezetes Hiryu-osztályt vették alapul, nem pedig a kifinomultabb Taiho-osztályt.

    Az Unryu-t 1944 augusztusában állították szolgálatba, pályafutása rövid és tragikus volt. 1944. december 17-én a Shigure, Momi és Hinoki rombolók kíséretében elhagyta Kure kikötőjét, úticélja a fülöp-szigeteki Manila volt. Fedélzetén 30 db Yokoshuka MXY-7 Oka rakétahajtású kamikaze-repülőgépet szállított, a várható szövetséges partraszállás fenyegette Luzon sziget védelmének megerősítésére.

    December 19-én az amerikai USS Redfish tengeralattjáró négy torpedót lőtt ki az Unryu-ra, amelyek közül egy a hajó jobb oldalán, a parancsnoki torony közelében csapódott be. Az Unryu jobb oldali fegyvereivel még megpróbált védekezni, ám a tengeralattjáró második támadása során kilőtt torpedó felrobbantotta az Oka gépeket és azok üzemanyagát. A robbanás következtében az Unryu 30°-kal megdőlt, és Konishi kapitány kiadta a parancsot a hajó elhagyására. További hét perc leforgása alatt a dőlés 90°-ra nőtt, és a hajó elsüllyedt. 1238-an vesztették életüket, köztük a kapitány. A Shigure rombolónak mindössze egy tisztet és 146 tengerészt sikerült megmentenie.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1943. szeptember 25.
    Szolgálatba állítás: 1944. augusztus 6.
    Vízkiszorítás:

    • 17 150 t (üresen)
    • 20 450 t (harckészen)

    Hossz:

    • 227,35 m (hajótest)
    • 216,9 m (repülőfedélzet)

    Szélesség:

    • 22,1 m (teljes hajótest)
    • 17 m (vízvonalban)
    • 27 m (repülőfedélzet)

    Merülés: 8,7 m
    Hajtómű:

    • 8 db Kampon gőzkazán
    • 4 db gőzturbina
    • 4 db hajócsavar

    Teljesítmény: 152 000 LE (111 765 kW)
    Sebesség: 34 csomó (63 km/h)
    Hatótávolság: 15 000 km, 18 csomós (33,3 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 12 db 127 mm-es légvédelmi ágyú ((6x2)
    • 42 db 25 mm-es légvédelmi gépágyú (13x3; 3x1)
    • 168 db 120 mm-es légvédelmi rakétavető (6x28)

    Repülőgépek:

    • 18 db Mitsubishi A6M5c Zero vadászgép
    • 27 db Aichi B7A Ryusei torpedóbombázó
    • 6 db Nakajima C6N Saiun felderítőgép
    • 9 db tartalék repülőgép

    Páncélzat:

    • övpáncél: 48–140 mm
    • fedélzet: 25–56 mm

    Személyzet: 1500 fő
    Parancsnok:

    • Kaname Konishi sh.kpt. / posztumusz ell.tgngy. (1944 aug. 6.–1944. dec. 9. †)

    Testvérhajók:

    • Amagi
    • Katsuragi