-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  December 2024  »
HKSzeCsPSzoV
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 2
    Vendégek: 2
    Felhasználók: 0


    * Algérie * Béarn * Bretagne * Clémenceau * Colbert * Duguay-Trouin * Dunkerque * Dupleix * Duquesne * Émile Bertin * Foch * * Georges Leygues * Jean Bart * Jeanne d'Arc * La Galisoniere * Lorraine * Marseillaise * Montcalm * Paris * Provence * Richelieu * * Strasbourg * Suffren * Tourville *


     

    MN Marseillaise könnyűcirkáló
     

      

     

    A La Galissonière-osztályú MN Marseillaise könnyűcirkáló 1933–1937 között épült Nantes-ban. Az osztály hajóit a francia–olasz fegyverkezési verseny jegyében tervezték, válaszul az olasz Condottiere-osztályra. A La Galissonière-osztály így nagyjából egyenértékű lett olasz riválisával, de a korabeli német vagy brit cirkálók színvonalát nem érte el.

    1937-es szolgálatba állítását követően a Marseillaise Jean Decoux ellentengernagy zászlóshajójaként a Földközi-tengeren szolgált, majd 1939 januárjában csatlakozott a Casablanca bázisú 3. cirkálórajhoz. A francia kapituláció (1940. júhius 22.) után visszatért Toulonba. Miután a németek a mers-el-kebiri brit agresszió hatására feloldották a franciákkal kötött fegyverszüneti egyezménynek a francia flotta leszerelésére vonatkozó rendelkezéseit, a Marseillaise része lett az újjászervezett francia nyílt tengeri erőnek.

    1942 novemberében a német hadsereg megszállta Vichy-Franciaországot („Szabad Zóna”). A francia flotta illetékesei ezért a Toulonban állomásozó hajók elsüllyesztésére adtak parancsot, úgy, hogy azok később, nagyobb károsodás nélkül kiemelhetők legyenek. A Marseillaise parancsnoka (Octave Montrelay kapitány) azonban tartva attól, hogy hajóját a németek fogják kiemelni és felhasználni, a hajón robbanótölteteket helyezett el, és a fenékszelepeket csak a hajó egyik oldalán nyittatta meg, így a Marseillaise felborult, majd az időzített robbanások lángba borították. A Marseillaise roncsait a háború után, 1946–47-ben lebontották.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1935. július 17.
    Szolgálatba állítás: 1937. október 10.
    Vízkiszorítás:

    • 7 600 t (üresen)
    • 9 120 t (harckészen)

    Hossz: 179,5 m
    Szélesség: 17,5 m
    Merülés: 5,35 m
    Hajtómű:

    • 4 db Indret gőzkazán
    • 4 db Parsons / Rateau–Bretagne gőzturbina
    • 2 db hajócsavar

    Teljesítmény: 84 000 LE (61 764 kW)
    Sebesség:

    • 31 csomó (57,4 km/h) (előírt)
    • 34 csomó (62,9 km/h) (kipróbált)

    Hatótávolság: 10 200 km, 18 csomós (33,3 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 9 db 152 mm-es L/54 ágyú (3x3)
    • 8 db 90 mm-es L/50 légvédelmi ágyú (4x2)
    • 24 db 40 mm-es légvédelmi gépágyú (6x4)
    • 4 db 550 mm Ø torpedóvető-cső (2x2)

    Repülőgépek: 2 db Loire 130 hidroplán + 1 katapult
    Páncélzat:

    • övpáncél: 105 mm
    • fedélzet: 38 mm
    • válaszfalak: 30 mm
    • lövegtornyok: 100 mm
    • parancsnoki torony: 95 mm

    Személyzet: 540 fő
    Parancsnok (1942): Octave Henri Marie Montrelay sorhajókapitány
    Testvérhajók:

    • MN La Galissonière
    • MN Montcalm
    • MN Georges Leygues
    • MN Gloire