-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  November 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * Akagi * Amagi * Chuyo * Fuso * Haruna * Hiei * Hiryu * Hyuga * Junyo * Kaga * Kirishima * Musashi * Mutsu * Nagato * Ryuho * Ryujo * Shinano * Soryu * Unryu * Yamashiro * Yamato * Zuiho * Zuikaku *


     

    Amagi repülőgép-hordozó
     天城
     

      

     

    Japán, a Midway-nél elszenvedett veszteségek hatására, 1942-ben egyhatalmas hajóépítési programba kezdett, melynek célkitűzése 16 Unryu-osztályú repülőgép-hordozó létrehozása volt. A grandiózus tervből három egység megépítése valósult meg, ezek egyike volt az Amagi. Tervezésekor a Hiryu-osztályt, illetve annak kifinomultabb változatát, a Taiho-osztályt vették alapul, a módosításoknál figyelembe véve a megváltozott követelményeket. Az Amagi építését 1942 októberében kezdték meg, és 1944. augusztusban fejezték be.

    Az Amagi, szolgálatba állítását követően indult el Nagaszakiból és a japán beltengereken keresztül, 1944. februárban Kure-ba érkezett. Március 19-én az amerikai Task Force 58 repülőgépei támadták, kisebb károkat okozva. Ezt követően az Amagit tartósan lehorgonyozták, és alaposan álcázták. Ennek ellenére a Task Force 38 repülőgépei rátaláltak, és július 24-én előbb 30, majd további 20 géppel rajta ütöttek. Egy 910 kg-os bomba átszakította a hajó repülőfedélzetét, és a felső hangárban robbant. A robbanás, és az azt követő másodlagos robbanások következtében a hajótesten hatalmas lékek keletkeztek, a bezúduló víz elárasztotta a hajó létfontosságú részeit. 27-én a kapitány kiadta a parancsot az Amagi elhagyására, így az emberveszteség viszonylag csekély volt. A következő napokban a hajó tovább süllyedt, majd megfeneklett a kikötő sekély vizében. Július 29-én, egy újabb bombatámadás következtében, délelőtt 10 órakor a hajó felborult.

    Az Amagit 1944. november 30-án törölték a haditengerészet listájáról, decemberben kimentették a felszerelés hozzáférhető részeit. A háború után, 1946/47-ben a hajót kiemelték és leselejtezték.


    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1943. október 15.
    Szolgálatba állítás: 1944. augusztus 10.
    Vízkiszorítás:

    • 17 480 t (üresen)
    • 20 450 t (harckészen)

    Hossz:

    • 227,35 m (hajótest)
    • 216,90 m (repülőfedélzet)

    Szélesség:

    • 22 m (hajótest)
    • 27 m (repülőfedélzet)

    Merülés: 8,73 m
    Hajtómű:

    • 8 db Kampon vízcsöves kazán
    • 4 db gőzturbina
    • 4 db hajócsavar

    Teljesítmény: 152 000 LE (111 765 kW)
    Sebesség: 34 csomó (62,9 km/h)
    Hatótávolság: 15 000 km, 18 csomós (33,3 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 12 db 127 mm-es L/40 légvédelmi ágyú (6x2)
    • 42 db 25 mm-es L/60 légvédelmi gépágyú (13x3; 3x1)
    • 168 db 120 mm-es légvédelmi rakéta (6x28)

    Repülőgépek: 57 db + 9 db tartalék
    Páncélzat:

    • övpáncél: 46 mm
    • fedélzet: 25 mm
    • Személyzet: 1595 fő

    Parancsnokok:

    • Kamenosuke Yamamori sh.kapitány/ellentengernagy (1944. aug. 10.–1944. okt. 23.)
    • Toshio Miyazaki sorhajókapitány (1944. okt. 23.–1945. ápr. 20.)
    • Shiro Hiratsuka sorhajókapitány (1945. ápr. 20.–1945. júl. 27.)

    Testvérhajók:

    • Unryu
    • Katsuragi