-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  Április 2024  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * Andrea Doria * Armando Diaz * Aquila * Bartolomeo Colleoni * Bolzano * Caio Duilio * Conte di Cavour * Eugenio di Savoia * Fiume * *.Giulio Cesare * Giuseppe Garibaldi * Gorizia * Littorio * Luigi Cadorna * Raimondo Montecuccoli * Roma * San Giorgio * Trento * *.Vittorio Veneto * Zara *


     

    RN Bolzano nehézcirkáló
     

      

     

    Az 1933-ban szolgálatba állított RN Bolzano nehézcirkáló eredetileg Trento-osztályú hajónak épült, de olyannyira eltért az osztály másik két hajójától (Trento, Trieste), hogy inkább tekinthető önálló osztálynak. Mivel az olasz haditengerészeti doktrína a cirkálók egyik legfontosabb tulajdonságának a sebességet tartotta, a Bolzano nemcsak az olasz, hanem a világ összes hadiflottájának leggyorsabb hajója lett, amely a próbajáratokon elérte a 39 csomós maximális sebességet, szemben a korabeli hadihajók 28–32 csomós csúcssebességével. Ennek természetesen ára volt, ezt a kimagasló sebességet a nagy teljesítményű hajtómű mellett, a páncélzat minimálisra csökkentésével érték el.

    1940 júliusában, a Cape Stilo közelében lezajlott csatában három találatot kapott, melyek nem okoztak jelentős károkat. Ezután az Olaszország és az Észak-afrikai hadszíntér között közlekedő konvojokat kísérte. Részt vett a matapani ütközet korai szakaszában is, melyből sértetlenül került ki. 1941. augusztus 25-én a Messinai-szoros északi bejáratánál a HMS Triumph brit tengeralattjáró megtorpedózta, minek következtében, Messinában három hónapos javításra szorult. A javítás ideje alatt légitámadás érte.

    1942 végén, miután kivált a máltai konvoj-csatából (Pedestal), útban a bázis felé ismét megtorpedózták, ezúttal a HMS Unbroken tengeralattjáró. A találat nyomán keletkezett tüzet csak a lőszerraktár elárasztásával tudták megfékezni. Ezt követően La Speziába vontatták felújítás céljából. de a Bolzano sérülései annyira súlyosak voltak, hogy azokat a rendelkezésre álló eszközökkel nem lehetett kijavítani. 1944. június 22-én, a szövetségesek oldalán álló olasz könnyűbúvárok robbanótöltetekkel elsüllyesztették.

    1947-ben a roncsot kiemelték, és ócskavasként értékesítették.


    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1932. augusztus 31.
    Hadrendbe állítás: 1933. augusztus 19.
    Vízkiszorítás:

    • 10 344 t (üresen)
    • 13 885 t (harckészen)

    Hossz: 196,6 m
    Szélesség: 20,6 m
    Merülés: 6,7 m
    Hajtómű:

    • 12 db gőzkazán
    • 4 db Parsons gőzturbina
    • 4 db csavartengely

    Teljesítmény: 150 000 LE (110 294 kW)
    Sebesség:

    • 35 csomó (64,8 km/h) (előírt)
    • 39 csomó (72,2 km/h) (kipróbált)
    • 38 csomó (70,4 km/ h) tartósan, 8 órán keresztül (kipróbált)

    Hatótávolság: 8 260 km 16 csomós (29,6 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 8 db 203 mm-es L/50 ágyú
    • 16 db 100 mm-es L/47 ágyú
    • 8 db 40 mm-es légvédelmi ágyú
    • 8 db 13,2 mm-es légvédelmi gépágyú
    • 8 db 533 mm Ø torpedóvető-cső

    Repülőgépek: 3 db Piaggio P6 hidroplán + 1 katapult
    Páncélzat:

    • övpáncél: 70 mm
    • fedélzet: 51 mm
    • lövegtornyok: 70 mm
    • parancsnoki torony: 100 mm

    Személyzet: 725 fő
    Testvérhajók:

    • RN Trento
    • RN Trieste