-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  November 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * Akagi * Amagi * Chuyo * Fuso * Haruna * Hiei * Hiryu * Hyuga * Junyo * Kaga * Kirishima * Musashi * Mutsu * Nagato * Ryuho * Ryujo * Shinano * Soryu * Unryu * Yamashiro * Yamato * Zuiho * Zuikaku *


     

    Shinano repülőgép-hordozó
    信濃

     

      

     

    A Shinano-t 1940-ben kezdték építeni mint a Yamato-osztály harmadik csatahajóját, az előző két egység, a Yamato és a Muszashi némileg módosított változataként. Mivel az USA a háborút megelőzően is igyekezett elzárni Japánt a nyersanyagforrásoktól (Japán, többek között ezért is kényszerült belépni a háborúba), a szigetországban általános nyersanyaghiány lépett fel. Ez természetesen kihatott a kimondottan nyersanyagigényes Shinano építésének ütemére is. Az építkezést 1941-ben le is állították.

    A midway-i ütközetben a japán flotta elvesztette négy legütőképesebb repülőgép-hordozóját, ennek hatására a japán vezetés úgy döntött, hogy a mintegy. 45%-ban kész Shinano-t repülőgép-hordozóként építi tovább. Ehhez csökkentették a hajótest páncélzatát, de a repülőfedélzet 75 mm-es (szélein 230 mm-es) páncélzatot kapott, ami 500 kg-os bombák ellen is védettséget nyújtott. Az üzemanyagkészlet biztonságos tárolása érdekében a tartályokat körbebetonozták. A hajtómű építésekor magmaradtak az eredeti terveknél.

    A Shinano-t elsősorban nem első vonalbeli bevetésekre szánták. A hajónak és személyzetének fő feladata az lett volna, hogy a többi hordozó mögött haladva, azok veszteségeit a raktárában tárolt 130 db szétszerelt repülőgépből pótolja, illetve a sérült gépeket fogadja, azokat kijavítsa, üzemanyaggal feltöltse stb., tehát egyfajta bázishajóként működjön. Ezért csak mintegy 40–45 saját repülővel rendelkezett.

    Bár a Shinano átadását 1945-re tervezték, ehelyett már 1944. november 28-án, három romboló kíséretében kifutott a Tokiói-öbölből. A hajó még távolról sem volt teljesen kész állapotban, legénysége 75%-ban újonc, a tisztikar, Abe kapitány megbízott parancsnokot is beleértve, tapasztalatlan volt. Fedélzetén még ekkor is kb. 300 hajógyári munkás tartózkodott. A Tokiói-öböl bejáratánál a USS Archer-Fish amerikai tengeralattjáró felfedezte a hajót, és azonnal üldözésére indult. November 29-én, a hajnali órákban hat torpedót lőtt ki rá, minek következtében a rossz minőségű válaszfalak szétnyíltak, és hatalmas vízbetörések keletkeztek.

    Ennek ellenére, egy hozzáértő legénység és tapasztalt parancsnok meg tudta volna menteni a hajót, ezek hiányában azonban a Shinano, miután a kísérő rombolók sikertelen kísérletet tettek a hatalmas hajótest vontatására, 30°-ban megdőlt, és a kapitány kiadta a parancsot a hajó elhagyására. 11 óra tájban a Shinano felborult és 1400 tengerésszel és munkással, valamint Abe kapitánnyal a fedélzetén elsüllyedt. Rejtély, hogy, miért volt ilyen magas az áldozatok száma, hiszen a személyzetnek elég ideje volt a hajó elhagyására, és a mentést semmi sem akadályozta. A Shinano, korának legnagyobb repülőgép-hordozója, mindössze tíz napig állt szolgálatban.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1944. október 5.
    Szolgálatba állítás: 1944. november 19.
    Vízkiszorítás:

    • 62 000 t (üresen)
    • 72 000 t (harckészen)

    Hossz: 266,0 m
    Szélesség:

    • 40,0 m (teljes)
    • 36,3 m (vízvonalban)

    Merülés: 10,8 m
    Hajtómű:

    • 12 db olajtüzelésű Kampon gőzkazán
    • 4 db gőzturbina
    • 4 db hajócsavar

    Teljesítmény: 153 000 LE (112 500 kW)
    Sebesség: 27 csomó (50 km/h)
    Hatótávolság: 10 000 km 27 csomós (50 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 16 db 127 mm-es L/40 kettős célú ágyú (8x2)
    • 155 db 25 mm-es légvédelmi gépágyú
    • 12 db 127 mm-es, 28 csövű légvédelmi rakétavető

    Repülőgépek: 40–45 db (saját)
    Páncélzat:

    • övpáncél: 200–350 mm
    • páncélfedélzet: 200 mm
    • repülőfedélzet: 80 mm

    Személyzet: 2515 fő
    Parancsnok: Toshio Abe sorhajókapitány (†)