-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  November 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * Andrea Doria * Armando Diaz * Aquila * Bartolomeo Colleoni * Bolzano * Caio Duilio * Conte di Cavour * Eugenio di Savoia * Fiume * *.Giulio Cesare * Giuseppe Garibaldi * Gorizia * Littorio * Luigi Cadorna * Raimondo Montecuccoli * Roma * San Giorgio * Trento * *.Vittorio Veneto * Zara *


     

    RN Conte di Cavour csatahajó
     

      

     

    Az RN Conte di Cavour-t az első világháború idején, 1915-ben állították szolgálatba, majd Amadeo di Savoia herceg ellentengernagy zászlóshajója lett. Fő ellenfele az Osztrák–Magyar Monarchia hadiflottája lett volna, de komoly harci cselekményben nem vett részt.

    1928-ba a Cavour-t szolgálaton kívül helyezték, és Taranto-ban állomásoztatták tervbe vett lebontásáig. A harmincas évek elején mégis inkább a hajó teljes átépítése és modernizációja mellet döntöttek. A rekonstrukciót 1933-ban, Triesztben kezdték meg, és 1937-ig tartott.

    A radikális átalakítás során szinte egy új hajót építettek, az eredeti szerkezetből csak 40%-ot hagytak meg. A hajótest hosszát 10,3 m-rel megnövelték, teljesen új felépítményt és lövegtornyokat kapott: csökkentették a kémények számát, a nem túl magas parancsnoki torony kúp alakú lett, tetején a távolságmérő berendezésekkel. Az új hajtóművel megduplázták az összteljesítményt, növelve a sebességet. A kor követelményeinek megfelelő, modern fegyverzettel látták el. Összességében a Conte di Cavour egy korszerű, ütőképes hajó lett, még ha a légvédelmi és tengeralattjáró-elhárító eszközeiben mutatkoztak is hiányosságok.

    Az átépítés után, 1937. június 1-én, a Cavour visszakerült a Regia Marina állományába, Taranto állomáshellyel. 1940. július 9-én részt vett a Punta Stilo-i (calabriai) csatában, amely az első összecsapás volt a brit és olasz haditengerészet között. A Taranto elleni brit támadás (november 11–12.) során, torpedótalálat következtében a Conte di Cavour a sekély vízben részben elsüllyedt (a felépítmény a vízszint fölött maradt). 1941-ben kiemelték, és Triesztben kísérletet tettek a kijavítására, de az aktív szolgálatba már soha nem tért vissza.

    Az olasz fegyverszünetet követően, 1943 szeptemberében, a trieszti támaszpont a németek felügyelete alá került, akiknek szándékukban állt a hajót újra üzemképes állapotba helyezni, de az állandó légitámadások miatt ezzel később felhagytak. 1945. február 20-án, szövetséges légitámadás során két célzott bombatalálat érte, minek következtében a hajó felborult. 1947-ben a maradványokat szétbontották.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1911. augusztus 10.
    Szolgálatba állítás: 1915. április 1.
    Szolgálatból kivonva: 1928. május 18.
    Szolgálatba visszahelyezve: 1937. június 1.
    Vízkiszorítás:
          1915-ben:

    • 23 088 t (üresen)
    • 25 086 t (harckészen)

          1937-ben:

    • 26 140 t (üresen)
    • 29 100 t (harckészen)

    Hossz:
          1915-ben:

    • 176, 1 m (teljes)
    • 168,9 m (vízvonalban)

          1937-ben:

    • 186,4 m (teljes)
    • 168,9 m (vízvonalban)

    Szélesség: 28,0 m
    Merülés:

    • 9,4 m (1915)
    • 10,4 m (1937)

    Hajtómű:
          1915-ben:

    • 20 db Blechhynden gőzkazán
    • 3 db Parsons gőzturbina
    • 4 db hajócsavar

          1937-ben:

    • 8 db gőzkazán
    • 2 db Parsons gőzturbina
    • 2 db hajócsavar

    Teljesítmény:

    • 31 280 LE (23 000 kW) (1915)
    • 93 840 LE (69 000 kW) (1937)

    Sebesség:

    • 22,1 csomó (41 km/h) (1915)
    • 28,6 csomó (53 km/h) (1937)

    Hatótávolság (1937): 5 741 km 20 csomós (37 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet (1937):

    • 10 db 320 mm-es L/44 ágyú
    • 12 db 120 mm-es L/50 ágyú
    • 8 db 100 mm-es L/47 ágyú
    • 8 db 37 mm-es L/54 légvédelmi gépágyú
    • 12 db 20 mm-es L/65 légvédelmi gépágyú

    Repülőgépek (1937): 2 db hidroplán + 2 katapult
    Páncélzat (1937):

    • övpáncél: 250 mm
    • fedélzet: 138 mm
    • felépítmény: 280 mm
    • lövegtornyok: 280 mm

    Személyzet (1937): 1236 fő
    Testvérhajó: RN Giulio Cesare