-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  November 2024  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * Akagi * Amagi * Chuyo * Fuso * Haruna * Hiei * Hiryu * Hyuga * Junyo * Kaga * Kirishima * Musashi * Mutsu * Nagato * Ryuho * Ryujo * Shinano * Soryu * Unryu * Yamashiro * Yamato * Zuiho * Zuikaku *


     

    Chuyo repülőgép-hordozó
    冲鷹

     

     

    A Chuyo-t a Nitta Maru polgári utasszállító hajóból építették át kísérőrepülőgép-hordozóvá. A Nitta Maru 1938 és 1940 között épült, a közelgő háborúra való tekintettel már tervezésekor figyelembe vették esetleges katonai felhasználását is. A Nitta Maru-t rövid civil működés után 1941 februárjában elrekvirálták, és katonai szállító-hajóként használták.

    A midway-i csatában (1942. június 4–7.) a japánok elvesztették négy első vonalbeli hordozójukat, ezért az anyahajók számának növelése érdekében szükségmegoldásokat is alkalmaztak. Így – többek között – három személy- (csapat-) szállító hajó átépítésével létrehozták a Taiyo-osztályt, mely a Chuyo-n kívül a Taiyo és a Unyo kísérő hordozóból állt. Mivel az átalakításkor meghagyták az utasszállítók céljaira tervezett eredeti hajtóművet, ezek a hajók nagyon lassúak voltak, ez alkalmazásuk körét is meglehetősen leszűkítette.

    A hajót, most már Chuyo néven, 1942 novemberében állították szolgálatba, feladata elsősorban pilóta-képzés illetve repülőgépek szállítása volt. 1943 decemberében repülőgépeket szállított Yokosukából Truk szigetére, fedélzetén többek között 21 fogoly amerikai tengerésszel, akik az elsüllyesztett USS Sculpin tengeralattjáró túlélői közül kerültek ki. December 4-én az amerikai USS Sailfish tengeralattjáró néhány óra leforgása alatt háromszor támadta meg a Chuyo-t, összesen négy torpedót lőtt ki rá. A találatok következtében a Chuyo, 1250 emberrel a fedélzetén hamarosan elsüllyedt. Egy amerikai fogoly élte túl a Chuyo végzetét.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1939. május 20. (Niita Maru)
    Szolgálatba állítás: 1942. november 25. (Chuyo)
    Vízkiszorítás:

    • 18 10 t (üresen)
    • 19 800 t (harckészen)

    Hossz:

    • 180,4 m (teljes)
    • 173,7 m (vízvonalban)

    Szélesség: 22,5 m
    Merülés: 7,74 m
    Hajtómű:

    • 4 db Kampon gőzkazán
    • 2 db Kampon gőzturbina
    • 2 db hajócsavar

    Teljesítmény: 25 200 LE (18 529 kW)
    Sebesség: 21 csomó (38,9 km/h)
    Hatótávolság: 12 000 km, 18 csomós (33,3 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 8 db 127 mm-es L/40 légvédelmi ágyú (4x2)
    • 30 db 25 mm-es L/60 légvédelmi gépágyú

    Repülőgépek: 27 db
    Páncélzat:

    • övpáncél: 25 mm
    • lőszerraktár: 25 mm
    • gépház: 25 mm

    Személyzet: 850 fő
    Parancsnokok:

    • Shizue Ishii sorhajókapitány (1942. nov. 25.–1943. febr. 1.)
    • Yoshiro Kato sorhajókapitány (1943. febr. 1.–1943. szept. 27.)
    • Tomesaburo Okura sh.kpt/posztumusz ell.tgngy. (1943. szept. 27.–1943. dec. 4.†)

    Testvérhajók:

    • Taiyo
    • Unyo