-


-
 

Menü




A fejezet kategóriái


Naptár
«  Március 2021  »
HKSzeCsPSzoV
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
 
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • Ingyenes online játékok
  • Online Munkaasztal
  • Oktató videók
  • uCoz Rajongók Oldala
  • Statisztika

    Online összesen: 1
    Vendégek: 1
    Felhasználók: 0


    * Andrea Doria * Armando Diaz * Aquila * Bartolomeo Colleoni * Bolzano * Caio Duilio * Conte di Cavour * Eugenio di Savoia * Fiume * *.Giulio Cesare * Giuseppe Garibaldi * Gorizia * Littorio * Luigi Cadorna * Raimondo Montecuccoli * Roma * San Giorgio * Trento * *.Vittorio Veneto * Zara *


     

    RN Luigi Cadorna könnyűcirkáló
     

      

     

    A Regia Marina az 1920-as években kialakult fegyverkezési verseny hatására, az 1930-as évek elején építtette a Condottiere-sorozat könnyűcirkálóit. Ezek a hajók méretükben egyfajta átmenetet képeztek a rombolók és a francia cirkáló-típusok között.

    Az RN Luigi Cadorna-t 1933-ban állították szolgálatba, nevét az Olasz Királyi Hadsereg első világháborús főparancsnokáról, Luigi Cadorna marsallról kapta. A spanyol polgárháborúban part menti járőrszolgálatot teljesített, majd 1939-ben részt vett Albánia olasz megszállásában. A második világháború elején, 1940. júliusban a 4. cirkáló-osztály tagjaként volt jelen a Punta Stilo-i (calabriai) csatában, amelyből a brit torpedó- és bombatámadások dacára sértetlenül került ki. Ennek ellenére, a Luigi Cadorna, konstrukciós hiányosságai, elsősorban gyenge páncélzata miatt, harci bevetésen többé nem vett részt, és 1941. február 12-től tartalékállományba került.

    1941 második felében, amikor az észak-afrikai hadszíntéren harcoló szárazföldi csapatok ellátása elsőrendű fontosságú lett, a Luigi Cadorna-t visszahelyezték az aktív szolgálatba, feladata üzemanyagot és lőszert szállító olasz és német konvojok kísérése volt. 1942 januárjában Pola-ba vezényelték, ahol kiképzési feladatokat teljesített. Egy rövid felújítást követően, 1943. június 14-én csatlakozott a 8. cirkáló-osztályhoz, majd csapatokat szállított, illetve részt vett a Tarantoi-öböl bejáratának elaknásításában.

    A Luigi Cadorna 1943. szeptember 8-án, az olasz fegyverszünet kihirdetésekor Taranto-ban tartózkodott, majd a többi olasz hadihajóval együtt Máltára hajózott, és megadta magát a szövetségeseknek., akik a háború további szakaszában szállítóhajóként használták.1947-ben visszatért az olasz flotta állományába, és kiképző-hajóként működött, 1951-es leselejtezéséig.



    Általános jellemzők

    Vízrebocsátás: 1931. szeptember 30.
    Szolgálatba állítás: 1933. augusztus 11.
    Vízkiszorítás:

    • 5 323 t (üresen)
    • 7 113 t (harckészen)

    Hossz: 169,3 m
    Szélesség: 15,5 m
    Merülés: 5,2 m
    Hajtómű:

    • 6 db Yarrow gőzkazán
    • 2 db Parsons gőzturbina
    • 2 db hajócsavar

    Teljesítmény: 95 000 LE (69 853 kW)
    Sebesség: 37 csomó (68,5 km/h)
    Hatótávolság: 5 400 km, 16 csomós (29,6 km/h) sebesség mellett
    Fegyverzet:

    • 8 db 152 mm-es L/53 ágyú (4x2)
    • 6 db 100 mm-es L/47 légvédelmi ágyú (3x2)
    • 2 db 37 mm-es légvédelmi gépágyú (2x1)
    • 8 db 13,2 mm-es légvédelmi gépágyú (4x2)
    • 4 db 533 mm Ø torpedóvető-cső

    Repülőgépek: 2 db CANT 25 hidroplán + 1 katapult
    Páncélzat:

    • övpáncél: 24 mm
    • fedélzet: 20 mm
    • lövegtornyok: 23 mm
    • parancsnoki torony: 40 mm

    Személyzet: 507 fő
    Testvérhajó: RN Armando Diaz