A Suffren-osztályú MN Foch nehézcirkálót 1928 és 1931 között építették Brestben. Nevét a franciák első világháborús hőséről, Ferdinand Foch marsallról kapta, elsőként a francia hajók között.
A második világháború elején testvérhajójával, a Suffren-nel alkották a Dakar bázisú Force M csoportot. 1940. június 14-én az 1. cirkálóosztály tagjaként, az Algérie nehézcirkálóval és a kísérő rombolókkal együtt részt vett az utolsó közös brit–francia tengeri akcióban, a Genova mellett Valdo bombázásában.
A francia kapitulációt (1940. június 22.) követően a Foch a Vicy-hű flotta részeként Toulonban állomásozott. 1942. november 27-én, amikor a németek megszállták Vichy-Franciaországot („Szabad Zóna”), a Foch-t személyzete a fenékszelepek megnyitásával, illetve a hajó készenléti lőszerének felrobbantásával elsüllyesztette. A Foch ennek ellenére nem szenvedett helyrehozhatatlan károkat. Az olaszok tervbe vették kijavítását, sőt átépítését repülőgép-hordozóvá, de ezek a grandiózus elképzelések meghaladták a lehetőségeiket. Így 1943 áprilisában a hajót kiemelték, és La Spezia-ban szétbontották.
Általános jellemzők
Vízrebocsátás: 1929. április 24. Szolgálatba állítás: 1931. augusztus 15. Vízkiszorítás:
10 000 t (üresen)
12 780 t (harckészen)
Hossz: 196 m Szélesség: 19,7 m Merülés: 7,3 m Hajtómű:
9 db Guyot gőzkazán
3 db Rateau–Bretagne gőzturbina
3 db hajócsavar
Teljesítmény: 100 000 LE (73 529 kW) Sebesség: 32 csomó (59,3 km/h) Hatótávolság: 8 334 km, 15 csomós (27,8 km/h) sebesség mellett Fegyverzet:
8 db 203 mm-es L/50 ágyú (4x2)
8 db 90 mm-es L/50 légvédelmi ágyú (8x1)
8 db 37 mm-es légvédelmi gépágyú (4x2)
12 db 13,2 mm-es légvédelmi gépágyú (4x3)
6 db 550 mm Ø torpedóvető-cső
Repülőgépek: 2 db Loire–Nieuport 130 hidroplán + 2 katapult Páncélzat: